Gemeente Huizen gaat samenwerking aan met OGD

klanttevredenheid door teamwork

Gemeente Huizen heeft vanaf 1 augustus dit jaar OGD ict-diensten gekozen als nieuwe partner op gebied van ict. Huizen wil hun ict-infrastructuur en de eindgebruikersondersteuning uitbesteden en is bij het Delftse ict-bedrijf uitgekomen als beste partij. OGD zal tijdens deze uitbesteding zorgen voor 24/7 support en onder andere een online cloudwerkplek leveren in de vorm van 1ict. 

Huizen wil de stap maken omdat de gemeente merkt dat er veel tijd gaat zitten in het beheren van de automatisering binnen de gemeente, zo stelt de loco-secretaris Johan Cnossen: ‘Het is onze overtuiging dat de gemeente in eerste instantie een verwerker van informatie is en het beheer van de automatisering geen kernactiviteit is’. 

Overstap naar de online cloudwerkplek: 1ict

OGD zal haar cloudwerkplek 1ict gaan leveren bij Huizen, inclusief bijbehorende eindgebruikersondersteuning. Een overstap naar de cloud zorgt ervoor dat medewerkers makkelijk informatie met elkaar kunnen delen en samen kunnen werken. Dit maakt de informatiestroom een stuk sneller en inzichtelijker. Medewerkers van de gemeente kunnen door middel van de cloudwerkplek overal online samenwerken in dezelfde documenten. 1ict zorgt voor de mogelijkheid om alle data live te delen met programma’s als SharePoint en OneDrive, te chatten en bellen vanaf de werkplek en onderweg via Skype en bedrijfsprocessen te automatiseren via Microsoft Flow. 

De gemeente Huizen is met de overstap naar een online werkplek op de goede weg wat betreft de huidige technologische ontwikkelingen, zo stelt ook commercieel directeur van OGD Rein van Beers: ‘We zien dat gemeenten volop in beweging zijn, er komt veel op ze af. Hierbij is informatie huishouding en informatievoorziening cruciaal. Voor en nu en de toekomst. 1ict is bij uitstek dé oplossing om ze hierbij te ondersteunen. Zo zorgt OGD voor een betrouwbare én innovatieve werkplekervaring voor de gemeente Huizen.’ 

OGD excelleert in aandacht en ondersteuning

De online werkplek zal 24/7 beheerd worden. OGD zorgt voor de adoptie, monitoring, hosting van de applicaties, systeemintegratie en effectieve- en persoonlijke eindgebruikersondersteuning. ‘Als gemeente zijn we blij met OGD die met name excelleerde op aandacht voor ondersteuning en dienstverlening naar de klant. Voor onze organisatie is dit laatste van belang omdat we moeten door ontwikkelen naar een regie-situatie. De vloeiende grens tussen functioneel en technisch beheer wordt in de nieuwe situatie hard en vergt sturing op ons proces’, aldus Johan Cnossen.