Klanten ervaren relatie met OGD als beter dan ooit

Onze klanten zijn heel tevreden met onze diensten en producten! Dit blijkt uit het Outsourcing Performance-onderzoek van 2017, uitgevoerd door Giarte. Giarte was afgelopen maand op bezoek bij OGD om deze uitkomst toe te lichten.

Het jaarlijkse benchmarkonderzoek brengt de ervaring van klantorganisaties met ict-dienstverleners in kaart. Eerder berichtten we al over de mooie uitkomst van het onderzoek: 96 procent van onze klanten zou OGD aanbevelen. En zij ervaren de relatie met OGD als beter dan ooit. Dit blijkt onder andere uit de hoge Trust Score die zij ons geven. Deze score drukt het vertrouwen uit van klanten in OGD.

In deze post zoomen we verder in op de beoordeling van onze klanten op basis van het Outsourcing Performance-onderzoek.Tevreden klanten OGD review

Lovende woorden van klanten

Proactief, flexibel en gretig zijn woorden waarmee klanten OGD’ers omschrijven. OGD werkt volgens hen met een can-do-mentality en ze waarderen de korte lijnen in de communicatie. Daarnaast merken ze dat wij vaak een stapje extra zetten. “Goede techneuten, maar vooral een flexibele partij. OGD is in staat om mee te denken en te bewegen. Geen formeel powerhouse, zoals sommige andere grote aanbieders”, vatte een klant samen.

Concreet zijn de partijen met wie wij samenwerken bijvoorbeeld blij met het infrastructure-management en end user-management dat wij bieden. En OGD kreeg bijzonder hoge cijfers voor haar clouddiensten. Daarnaast is ons empathisch vermogen volgens klanten toegenomen, terwijl dit volgens de Outsourcing Performance bij veel ict-bedrijven langzaam achteruit gaat. Marco Gianotten, managing director van Giarte, vatte OGD’ers samen als sympathieke en benaderbare ict’ers met veel kennis van zaken. En wat volgens Gianotten ook bijzonder is: “In de groei weet OGD zijn speelse cultuur goed vast te houden. Dit is heel sterk.”

Verbeterpunt

Naast alle lof kwamen er natuurlijk ook verbeterpunten naar voren. De doorlooptijd van project- en changemanagement kan volgens onze klanten soms nog beter. Dit aandachtspunt stond bij OGD al op de radar en we hebben hier het afgelopen jaar hard aan gewerkt. De doorlooptijden zijn hierdoor flink verkort, waardoor we erop vertrouwen dat we onze klanten inmiddels ook op dit punt goed bedienen. We zijn benieuwd naar de uitkomst op dit gebied van het Outsourcing Performance-onderzoek van volgend jaar.

Conclusie

Al met al zijn we heel trots op de resultaten die we hebben behaald! De feedback van onze klanten vinden we belangrijk, want mensen blijer maken door het maximale uit ict te halen is wat ons elke dag drijft. Op naar de uitslag van 2018 en 100% klanttevredenheid!